اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

آمریکا، آینده نوار غزه را توصیف کرد | تفاوت دیدگاه نتانیاهو با کاخ سفید

  • کد خبر: ۱۹۴۳۶۶
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
آمریکا، آینده نوار غزه را توصیف کرد | تفاوت دیدگاه نتانیاهو با کاخ سفید
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از دیدگاه واشنگتن، چشم انداز آینده نوار غزه، نه اشغال آن، نه جابجایی ساکنانش و نه حکومت مجدد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است.

به گزارش شهرآرانیوز، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره دعاهای اخیر نخست وزیر رژیم اسرائیل افزود: اظهارات اخیر نتانیاهو در مورد احتمال ماندن در غزه با دیدگاه ما متفاوت است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: در پایان این جنگ هیچ انتقال اجباری مردم غزه نباید وجود داشته باشد. همچنین غزه دیگر نباید به عنوان یک سکو برای انجام حملات تروریستی مورد استفاده قرار گیرد. اسرائیل نمی تواند غزه را بار دیگر اشغال کند و سرزمین غزه نباید کوچک شود. این اصولی است که آمریکا به آنها اعتقاد دارد.

میلر در ادامه ادعاهای واشنگتن افزود: اما حرکت مردم برای دور ماندن از آسیب با انتقال اجباری متفاوت است. اسرائیل به صورت عمومی اعلام کرده که پس از جنگ مردم می توانند به خانه های خود بازگردند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا همچنین گفت: «آزادی گروگان های در اختیار حماس که یک گروه تروریستی خشن است همچنان در اولویت امور برای دولت آمریکا است.»

در شرایطی که غزه به گورستان نظامیان رژیم صهیونیستی تبدیل شده و هر روز، تعداد بیشتری از نظامیان این رژیم توسط رزمندگان مقاومت به هلاکت می رسند، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب در دیدار با رهبران شوراهای محلی شهرک های صهیونیست نشین در مرز غزه مدعی شد: باریکه غزه تحت کنترل ارتش خواهد ماند.

وی به شهرک نشینان مرز غزه که دیگر قصد بازگشت به این مناطق را ندارند، اطمینان داد که شرایط را به نحوی پیش خواهد برد که دیگر تهدیدی متوجه آنها نباشد.

وی گفت: بازگرداندن امنیت و اطمینان از اینکه دیگر حماس وجود ندارد و بازنخواهد گشت، اولویت ماست.

نتانیاهو مدعی شد که بعد از نابودی حماس، اسرائیل کنترل امنیتی غزه را به دست خواهد گرفت و آن را خلع سلاح خواهد کرد تا مطمئن شود که دیگر تهدیدی برای اسرائیلی ها نیست.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->